Na říjnovém setkání s Drahuškou Mandíkovou z Plzeňského Prazdroje jsme ochutnaly něco, co většina z nás nikdy předtím nepila. Japonský rýžový ležák Asahi, což znamená v překladu Ranní slunce. A byly jsme příjemně překvapeny.

 

Jeho celý název zní Asahi Super Dry, bylo opravdu vyladěno v Japonsku a i když tomu možná nebudete věřit, může směle konkurovat našim pivům, i když se od nich liší především použití rýže. Nejspíš je to tím, že při vaření se používají jen ty nejkvalitnější suroviny – špičkový aromatický chmel, výběrový ječný slad, opravdu čistá voda, speciálně vyvinuté kvasinky, ale i rýže, a špičkový technologický postup. Pivo je nepasterizované, hodně prokvašené, takže obsah alkoholu je 5,2 %. Zkrátka a dobře, ochutnaly jsme a milovnicím piva (a že jich není málo) můžeme jen doporučit nejen na Vánoce. Zatím se prodává ve třetinkových lahvích v řetězcích Makro a ve vybraných restauracích.

Když v roce 1987 uvedla japonská společnost Asahi na trh první várku pivní novinky, netušila, že právě dala vzniknout legendě. Lavina zájmu tento osvěžující ležák s „karakuchi“ (japonský výraz pro suchý, dry) chutí nazvaný Asahi Super Dry v Japonsku záhy katapultovala na první místo oblíbenosti mezi tamními pivy a vyslala ho na úspěšnou cestu po celém světě.

Japonský přístup ke kvalitě

Na rozdíl od plzeňského ležáku je k výrobě použita kromě ječného sladu i rýže a pivo je úplně prokvašené a není pasterizované. Prémiový ležák Asahi Super Dry plně odráží japonský přístup ke kvalitě. Japonci věří, že vše – výrobky i postupy – lze neustále zlepšovat tak, aby vznikl perfektní produkt.

Ležák evokující dokonalost, svěžest, čistotu, optimismus a nové výzvy a příležitosti se rychle stal jedním ze symbolů japonského způsobu života, snoubícího dynamiku, pracovitost a touhu po vědění, pořádku, dokonalosti a harmonii s pokorou, poctivostí, odpovědností a úctou k tradicím.

Hodí se ke každému jídlu

“Ležák Asahi Super Dry je uvařen tak, aby nabídl po napití říznou a osvěžující chuť, která v závěru přechází do velmi čisté chuti bez dlouhého doznívání. Díky tomu si můžete naplno vychutnat jakékoli jídlo. Věřím, že jej ocení i čeští milovníci piva, byť chutná výrazně jinak než tradiční český ležák,“ říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

Podle Jana Engeho, sládka Plzeňského Prazdroje, rozšíří Asahi Super Dry nabídku prémiových ležáků na českém trhu o osvěžující značku, která potěší příznivce piva čistou vůní a intenzivní chutí hned po napití s krátkým dozníváním. Navíc jde o nepasterované pivo, které díky tomu chutná stejně jako v pivovaru. „Výhodou piva je poměrně slušná pěnivost, na kterou jsme tady zvyklí, vysoký říz a osvěžující charakter,“ doplňuje Enge.

Asahi Super Dry se vyrábí v italském pivovaru Peroni, který je součástí skupiny Asahi, stejně jako Plzeňský Prazdroj.

 

 

 

 

Autor: PDPK, Plzeňský Prazdroj, 25.10.2018

Share This