V polovině prázdnin jsme zaháněly žízeň z nesnesitelného letního vedra společně s Martinou Ferencovou. V hospodě by po téhle drobné ženě mohly chtít občanku, ona přitom šéfuje svazu pivovarů, který sdružuje většinu průmyslových pivovarů v Česku.

Nad pivem jsme probraly poslední statistiky o spotřebě piva. Ty bohužel říkají, že Češi zanevřeli na hospody. Místo aby chodili na točené do hospody, stále častěji si kupují pivo ve skle nebo v PET lahvích a v poslední době si oblíbili zejména plechovky.

Konzumace piva v hospodách klesá

V restauracích se podle Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) prodává už jen necelých 40 procent v tuzemsku vyrobeného piva, 60 procent si lidé nosí domů z obchodů. Ještě před deseti lety byl přitom poměr obrácený. Mohou za to prý hlavně rozdíly v cenách. Nutno říct, že členky Pražského dámského pivního klubu (PDPK) rozhodně přispívají k tomu, aby se konzumace piva v hospodách opět zvýšila.

Zato s vývozem piva to vypadá dobře. Ten se loni zvýšil skoro o pět procent.

Od piva k maratonu

S Martinou se krásně povídá nejen o pivu, ale i o její druhé (nebo první?) vášni – o běhání. Běžkyní se stala teprve před několika lety. Prý aby netrhala partu, jen tak z hecu se přidala ke dvěma kamarádkám, které už běhaly. Běhání ji začalo bavit a časem úplně pohltilo, dnes běhá půlmaratony i maratony. Od roku 2014 se účastní RunCzech ligy, což je série běžeckých závodů během celého roku.

PDPK, 31.7.2018

Share This